Mit første møde med Deep Imagery

Mit navn er Lasse Emil Ebbesen i 2004 tog jeg et kursus hos psykolog fagligt selvskab for klinisk hypnose, hvad jeg troede var hypnoterapi. Men, hvis jeg havde vidst hvad kurset gik ud på, havde jeg aldrig deltaget. Kurset var med Stephen Gallegos PhD. en tidligere professor fra New Mexico.

Mit første indtryk var ikke godt. Vi sad i en cirkel på stole, Stephen sad foroverbøjet på sin stol og lignende mest af alt en nisse? Den “gamle mand”, havde noget i hænderne? Var det? Ja, det var, i hånden holdt han en kæp. Havde han helt “tabt smørkagerne”? Jeg tænkte ved mig selv, hvad i alverden er det her?

Kaare, det var arrangør af dette kursus, havde sagt, dette kunne hjælpe mig? Hvad var det, dril? Jeg kunne ikke undgå en følelse af bitterhed over at være blevet snydt af Kaare. Jeg var endnu mere skeptisk end før?

Så begyndte Stephen at tale med sin varme stemme. Jeg har hørt hundredvis af mennesker i mit liv. Men Stephens stemme talte direkte til mit hjerte. Han talte til os alle, men han talte til mit hjerte på en måde, som ingen andre havde gjort før? Måske var det, fordi det var første gang, jeg hørte en, der virkelig talte lige fra sit hjerte af? Uden ego, uden bedreviden, uden at være patologisk? Der skete noget med mine tanker, følelser og krop, og jeg vidste, at dette var “min måde”.

Stephen inviteret os til en visualisering i Deep Imagery. I min visualisering kom en indre guide, som tog mig til en slange som slugte mig. Den gravede et hul, hvor den spyttede et æg ned. Ud af ægget og op af jorden kom en smuk blomst.

Hvor “underligt” denne visualisering i Deep Imagery end kan lyde, var det for mig ligesom at kommer hjem til et sted jeg ikke kendte, men havde længtes efter hele mit liv.

Skriv et svar

